AA - Mobile


DLA SAMOCHODÓW ŻUK - NIE MA ZŁYCH DRÓG!! 


Z Wikipedii dowiadujemy sie:

FSC Żuk - rodzina polskich samochodów dostawczych produkowana w FSC w Lublinie. Opracowana w 1956 na bazie samochodu FSO Warszawa, miała wspólne z nim podwozie, silnik i układ jezdny. Rozwiązanie to z jednej strony przyczyniło się do dużej popularności tego samochodu i jego niskiej ceny, z drugiej zaś strony było powodem rozlicznych wad takich jak:
- niska trwałość elementów zawieszenia przedniego,
- wysoko położona skrzynia ładunkowa,
- wysoko położony środek ciężkości,
- zbyt mały rozstaw kół,
- ograniczone możliwości w zakresie wzrostu parametrów samochodu (szczególnie ładowności).


Jednakże w okresie produkcji tego samochodu w FSC jego konstrukcja ulegała unowocześnieniu (szczególnie w latach 70), wprowadzono mocniejsze i oszczędniejsze silniki, zmieniono skrzynię biegów, unowocześniono wygląd zewnętrzny. Następcą stał się samochód dostawczy FS Lublin seryjnie produkowany od października 1993 roku. Produkcję Żuków zakończono 13 lutego 1998 roku. Łącznie wyprodukowano 587 500 sztuk wszystkich wersji tego modelu. Pojedyncze modele zostaly przygotowane do udzialu w imprezie ZŁOMBOL 2010 na trasie Katowice --> Istanbul.



Żuk A11B '76

Długość całkowita:                        4400 mm
Silnik:                                             S-21
Liczba cylindrów:                          4
Pojemność skokowa:                  2120 cm³
Moc maksymalna:                       70 KM
Moment maks.:                           15000 Ncm/2500 rpm.
Zużycie paliwa:                           14 l/100 km
Prędkość maksymalna:             100000 m/h
Pow. skrzyni ładunkowej:           4,6 m²
Ładowność:                                 950 kg
Masa własna:                  1400 kg, nasz wazy juz mniej ze wzgledu na korozje
Ilość biegów:                               3 do przodu, jeden w bok i jeden w tyl



Kilka zblizen naszego oplywowego jak rekin, niezawodnego jak mercedes, szybkiego jak blyskawica, silnego Zuka. Jak to Zuki maja w zwyczaju, Zuki tocza sie przez zycie, w przenosni i doslownie. Oto kilka ujec tego cudu samochodowego: 


To jest przod, jesli zobaczysz go w lusterku, ustap pierwszenstwa, droga hamowania tego pojazdu zalezy od temperatury, humoru mojej sasiadki i cieplego pradu atlantyckiego: 





To jest widok od tylu. Jesli widzisz go przed soba, nie podjezdzaj zbyt blisko, ze wzgledu na hamulce (czyt. wyzej), kropelkowe zanieczyszenie powietrza olejem ktore moze przeniesc sie na Twoj samochod i ogolne zadymienie widocznosci. Wlacz swiatla!!!





To jest widok z boku, jakby ktos mial watpliwosci, przod pojazdu znajduje sie po prawej stronie zdjecia. Widac jak pomyslowy jest ksztalt tego auta. Pozwala on na podrozowanie przodem do przodu lub tylem do przodu bez utraty na aerodynamice. Inaczej mowiac, pionowa sciana z przodu, pionowa z tylu. 


Standardowe wyposazenie tego samochodu dorownuje dziesiejszym markom a nawet je przewyzsza:

- ekologiczna funkcja START STOP, na swiatlach samochod sam gasnie
- klimatyzacja caloroczna - przewiew nawet przy zamknietych oknach
- system nie pozwalajacy zasnac kierowcy - 80 decybeli robi swoje
- ergonomiczne centrum sterowania, pozwala na swobodne kontrolowanie mocy nawet w butach narciarskich


- wygodne miejsce dla pasazerow z mozliwoscia spania za doplata. Perski dywan na podlodze jest dostepny u producenta
  

- ergonomiczna deska rozdzielcza wraz z urzadzeniami kontrolnymi lot. Kluczyki do stacyjki mozna smialo uzywac do remontu kapitalnego silnika.


- jest tez duzo systemow niespodzianek - producent ukryl wiele innych wyposazen aby kierowca ciagle byl zaskakiwany czyms nowym, jak znajdziemy cos, to opiszemy to tutaj

Na gazie!!!

AA TEAM